About Me

My photo
Aku BUKan PEnCerita bUkaN jUga PereKA cRiter Aku AdaLah akU YaNg LahiR DiMuka bUmi Pada 25 JUn Aku HanYe IngiN mEluaHkan DaN berKongSi CeRitA YAnG MasiH SurviVe di UM MeMegganG AmAnah seBAgai Student SuPaya AgaMa, Bangsaku, dAN nEGaraKU TErPelihaRa ThE HEadGurlZ a.k.a geeda

Thursday, August 13, 2009

DO u??

salAm.. huhuh.. aku buring pulak..sesekali jom rileks kan otak..kalo aku.. aku suker jwb kuiz personaliti yg merapu mcm aper jerkkk.. hikhik.. nih aku bgi link dier.. http://www.quizilla.com/quizzes/

soo

ok what we want to talking about?? nak tau tak korg nih matang ker tk... nih ader ciri2nyer. ini di buat kajian oleh T.NUr FAzidaH t.Asmuje@asmuzi... dalam mimpi semlam.. hikhik..

ciri2 korg dah dewasa:
1) B cOOl ma
korang mesti tak mo orang tengok korang cepat melatah dalam aper2 pon .. sbb korg rasa kalo kalut lagi memeningkan
2) thinking 1st la...
korang takkan wat keputusan terburu2... sebab nak tau risiko akan datang...so biler nak wat sesuatu pikiaq dulu na...
3) confidenT..
korang akan wat sampai dapat aper yang korang nak disamping tawakal.. usaha+tawakal= berjaya.. tak akan mengalah.. klo rasa nak mengalah mesti cpt atasi..
4) responsible
aper yang korang wat korang kene hadapi baik buruknyer sesuatu utk 2day n akan datang.. kamu takkan menyalahkan org len... berani wat berani tanggungla
5) respect
huhu... klo rasa nak diri di respect so.. respect ler org len dulu ya...
6) tak hipokrit..
korang kene ler jd diri sendri.. tp tk salah berubah kepada yang lebey bek.. korang suker terus trg ler kirenyer..
7) compete dengan sihat ler..
even korang rasa terblakang dr yang len korg takkan ader iri hati sgt n wat benda tak senonoh. p sihir ker aper ker... korang akan cuber usha.. 4 u, kalo nak berjaya korang tak kan menyakitkan hati org len
8) not sellfish
bukan jual ikan kat pasar tau.. maknanyer.. aper yang korang wat korang akan pk kebaikan org sekeliling.. 4 korang takkan bahagia if org sekeliling tak bahagia
9) leadership..
utk berjaya penting tau.. nak tgk korg nih bersedia dalam hidup ker tak.. lebey2 lagi 4 u guyz.. pentig kalo dah ader couple, tunang or family.. sbb korang kan ketua keluarga..so kene tau memimpin..

finally.. aku rasa aku dah cukup matang.. korang camner lak?

Mark Twain once said, "Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover."

No comments: