About Me

My photo
Aku BUKan PEnCerita bUkaN jUga PereKA cRiter Aku AdaLah akU YaNg LahiR DiMuka bUmi Pada 25 JUn Aku HanYe IngiN mEluaHkan DaN berKongSi CeRitA YAnG MasiH SurviVe di UM MeMegganG AmAnah seBAgai Student SuPaya AgaMa, Bangsaku, dAN nEGaraKU TErPelihaRa ThE HEadGurlZ a.k.a geeda

Friday, January 7, 2011

New YeAR.. My Lyfe As Student 1

SaLAm untuk SemuA n SalaM SatU Malaysia.



Wah.. dah masuk tahun baru... mim nun alip ra ya qaf..Kalau tahun lepas aku mulakan tahun sebgai pengajar maka tahun nih aku bermula sebagai pelajar.... tahun 2011.. Maka bau2 dah tua tuh makin menusuk kalbu.. semoga Amal bertambah, Kebaikan Tergilap, Sifat Mahmudah Teramal n Azam tercapai... Sebut tentang azam.. Maka aku pon ingat nak follow da, flow jer memandangkan aku bergelar student semula.. Tapi bila hari pertama start sem means on 3rd January Dr UMi bertanya lak sorang demi sorang.. Hurmm wah kene cipta azam on da spot.. hahha.. nih lah aku.. hikhik..Bile tibe tyme aku pas shahrul Aku pon bangun.. azam aku,, mestilah: 1)tambah amal 2) kurangkan kontroversi 3) lengkapkan diri sepanjang belajar means aku ada banyak skill utk menghadapi cabaran luar 4)siapkan MASTER 5) belajar rerajin.. Si Dayat mencelah... wah Boley dpt 4 flat.. hargh.. mestilah tak... tak per aslong bertambah ilmu.. aku mampu sampai n share pada semua diluar....
Lalu aku teringat doa TAHUN BARU.. kire sbnarnya untuk awal muharam.. nih kira boley share gak lah..

WAHAI TUHAN KAULAH YANG KEKAL ABADI YANG QADIM, YANG AWAL DAN ATAS KELEBIHANMU YANG BESAR DAN KEMURAHANMU YANG MELIMPAH DAN INI ADALAH TAHUN BARU YANG TELAH MUNCUL DIHADAPAN KAMI. KAMI MEMOHON PEMELIHARAAN DARIMU, DISEPANJANG TAHUN INI DARI SYAITAN DAN PEMBANTU2NYA DAN TENTERA2NYA DAN JUGA PERTOLONGAN TERHADAP DIRI YANG DIPERINTAHKAN MELAKUKAN KEJAHATANDAN USAHA YANG MENDEKATKAN KU KEPADAMU WAHAI TUHAN YANG MAHA AGUNG DAN YANG MAHA MULIA. WAHAI TUHAN YANG MAHA PENGASIH DARI MEREKA YANG MENGASIHANI DAN BERSELAWAT KEATAS PENGHULU KAMI NABI MUHAMMAD NABI YANG UMMI DAN KEATAS AHLI KELUARGANYA DAN SAHABAT2NYA DAN KESEJAHTERAAN KAEATAS MEREKA.

huh..
pejam cilik 2X dah masuk 6 bulan aku further study peringkat master.. hari demi hari kenangan bertambah.. banyak yang aku pelajari.. dan banyak juga yang aku tempuhi.. Master.. bila kata tentang forensik semua org pandang mcm apa jerk.. means highly perception.. gilor.. mmg pon.. belajar pon mmg giler cm kepala boley pusing2... macam dalam kartun tuh.. Ditambah dengan segala masalah luar...

Dr?? lecturer.. ada sesuatu yang unik tentang dia.. kene bersangka baek.. beliau adfalah guru.. dah angkat sumpah untuk mendidik anak murid menjadi yang terbaek,.. so segala yang dilakukan ada hikmah dan alasan di belakangnya.. kene percaya n pegang itu..Keberkatan ilmu perlu kiter dapat... so wat derk n terima apa yang dinasihatnya.. beliau lebih dulu makan garam..



UTM??hurmmm mmg rasa pelik bile aku kata kat org masuk sini.. haha.. elok2 dok UM.. tp nak rasa dunia luar gak.. aceceh... mgkin ini rezeki yang terbaik yang telah ditentukan.. redha n terima apa yang dapat.. jangan banyak complain.. belajar bersyukur... bukan sume benda yang kita nak kita dapat.. mungkin yang kita nak tuh bukan terbaik utk kiter.. ayat dalam surah apalah.. aku lupa... so.. belajar terima seadanya.. Ada kelebihan dan ada kekurangan.. sume yang kurang mampu dibaiki.. itulah tugas generasi aku.. wahh.. cakap cam ahli poilitik plus motivater... hahahah....

Study?/ tyme kat sini keberkatan ilmu lagi sekali yang kau cakap perlu kejar.. ikhlas dalam menuntut... sush... sem nih =sem 2 2010/2011 agak berat utkku.. subjek chemistry mula menunjukkan belangnya.. hurmm antara kuat n tak... hurmmm... tapi jangan putus asa.. dimana ada kemahuan disitu ada highway.. hahaha... semangat setia kawan mungkin mampu mengurangkan rasa beban.. sepanjang perjlanan hidup terutama master.. disini aku belajar erti friendship... Ukhwahh.. ukhwah yang dibina berlandaskan keimanan pasti manis hasilnya... kwan kene sling bantu.. banyak ragam.. 15 orang coursemate cukup untuk dijadikan 15 cerita yang berbeza... kalau diluahkan.. aku rasa penuh buku panjang sebesar laporan amali sains zaman tol kaduk sekolah menengah...



What U give u Get back.. percaya apa yang berlaku ada HIKMAHNYA... semoga tahun baru ini mampu mendidik aku menjadi insan yang luar biasa... Ya ALLAH.. Aku bersykur sbb smpai hari ini aku dapat menhirup udaramu.. TQ YA ALLAH n utk semua...

No comments: