About Me

My photo
Aku BUKan PEnCerita bUkaN jUga PereKA cRiter Aku AdaLah akU YaNg LahiR DiMuka bUmi Pada 25 JUn Aku HanYe IngiN mEluaHkan DaN berKongSi CeRitA YAnG MasiH SurviVe di UM MeMegganG AmAnah seBAgai Student SuPaya AgaMa, Bangsaku, dAN nEGaraKU TErPelihaRa ThE HEadGurlZ a.k.a geeda

Sunday, February 21, 2010

Ohano means Family.. family means no one left behind

SALAM
*wink*wink* pinjam ayt diatas erk.. haha..
Aper yg membuatkan aku tetibe jerk nak story about my family?? huhu.. cause ramai sgt yang ckap I am the youngest in my family.. well well west.. hahah.. terlalu majakah aku ?? habis responsible jerk aku nih..(tak caya tanyer ketua drjah)...
ACTUALLY i have a big family.. 9 org in my family.. masuk mak n ayah jadi 11 campur ank buah ermmm brp erkk 7 org. totally brape?? kire sendiri.. hikhikhk
uhu... our family tk kaya tak miskin .. yg sedng2 sajer.. kata ayah sekaya mana pon harta kiter,setinggi n se fampuse manerpon, kiter ttp sama dimata ALLAH

My dad's name is ASMUJE@ASMUZI.. seorang pension ..even pencen really bizi .. sbb beliau seorang nazir.. kalau org yang nak nikah or kahwin, my dad yang sgt riso n bizi.. musykil jerkk..
MOM pulak KHAMIDAH .... uhu. mak aku nyer bizi kalah menteri kabinet.. seriouslly,, tk tipu.. beliau adlh ustazah di KJ.. ulang alik dr Kajang.. dedulu rumah aku kt KJ.. dats da best place ..

ALong aku FARID.. seorng pentadbir kat Kementrian Kesihatan.. tp citer2 nak jadi jutawan.. uhu.. doakan ajer.. bisnes saner sini.. asyik soh aku jer jd duta die.. Kak long aku means kakak ipaq aku namanya Shazaliza tp pnggil kak lin.. ate musykil gak.. tp dah biasa.. seorang pharmasist kat HUKM.. uhu.. dema nih ader 2 org anak yng suke bebel iaitu FATEHAH ALIYA and SOFEA ADILA.. cute bangat..

aku ader sepasang abg Kembar iaitu KAMAL N KAMIL. Yang abg KAMAl nih kijer sendiri.. opis kat PUCHONG.. boley pow dia~~.. n my kakak ipaq is KAK SHIDA who is a teacher kat bangi. deme nih ader anak yang hyperactive cam kitowang.. MOHD SYAHMI, MARIA SYAZWANI, MOHD QALISH.. Abang aku nih tak suke nama anak dia pepanjang.. sbb nnt terlambat biler nk tulis nama dalam peksa.. (bTol gak)

Second yang kembar is ABG KAMIL.. haha.. kerja jadi pegawai kanan MAYBANK.. samer ler kijernyer ngan wife die iaitu KAK FAUZIAH.. kak gee nih tinggi htm mnis so dpt ler anak buah aku yg sgt ler comey dan paham bahasa even kecik lagi.. windu kat dia.. namanya MOHD FARISY DARWISY..

than forth, kakak aku yang jadi ustazah kak Johor.. ajar BA.. sebb dulu belajaq kat JORDan.. namanya NOOR FARIDAWATI n kawen ngan da only abg ipaq iaitu ABG ZAKI yang belajar kat jordan gak.. Multipurpose.. sumer reti.. sumer bhs dia tau.. france, arab, urdhu, n ape lg..baiki komputer,msk n so on sumer reti.. senang kakak aku.. hahaha.. sbb deme nih pepandai maka lahirlah anak buah aku iaitu FADWA ALIYAH yang punyerler cerdik tak ingt..

maka yang kelima abg aku yang penyayang gak ler tp otai nak habis tp suker tgk hindustan.. mcm aper jerk.. biler tgk citer hntu ttp mata.. hahah. namanyer FAIZAL.. kijer kat SSM.. ntah biler ntah nak kawenn.. sbb tk der uit.. hampeyh jerkk

MAKA TURN AKU LAK LAHIR PD 25 JUN.. siap tarikh lahir lagi.. AKU BR HABIS BELAJAR KT UM.. GILER NAKAL TP COMEY.. HAHAHA.. tak tahan towl kihkihkih.

adik aku nih pas kuar sepital terus byk ckp.. pening gak dgr bebel.. belajar kat UiTM melaka..namanya FAEZAH.

adik bawah dia lak aduhh.. bergaya lebey,, hikhik guner brg aku.. hampeyh jerkk.. nsib bek kitorg 4 org permpuan 1 saiz..senang sikit.. harta wat harta sendiri.. hikhik.. sekolah kat SMKA Kuala SElangor.. form4.. NUR QAMARIAH..

n da youngest tp biggest is MOHD FITRIE..hbs manja ngan papaku.. sib bek dah dok asrama n sekolah kat SG MERAB.. bior jadi tahfiz.. ayah aku kata.. doakan jerkk. AMEEN

so dats all my family.. kebanyakan anak menakan aku sumer amik gene kitorng.. giler hyperactive.. samer jerk ngan kitrg.. tk pernah dok diam.. lari sana lari sini..mcm ahli sukan.. haha.. dedulu time aku kantoi PMR ayah aku nak mskkan seklh sukan.. ermm tk mo ler..

CONCLUSION: I have a big family and da great family.. sumer beshh.. pantang sorang p jalan sumer nak itot even p TESCO jerk.. hahha.. kitrg mmg SUWEET..
thanks ALLAH 4 giving me a great family


4 comments:

syazwani said...

haha !
kiut gile punye bhsa.
mmg family besar.
huhu.
best giler.
mmg cm ahli sukan pun,
tamau d0k diam~

me=) said...

haha.. bahasa pon ader kiut ker? cm ner tuh? ahli sukan tuh bese jerkk? mcm maner tau tak dok diam??musykil(winkwink)

sobah sabli said...

hahah!yeahh big family!
but sory,tkley lwn sy punyee lah..mine bigger!hehe!members of 10!but wutever it is...luv wut we have..

luv da person around u b4 they go.

me=) said...

sobah..ikow that quote... hahah.. yeah U rite love them...each second..