About Me

My photo
Aku BUKan PEnCerita bUkaN jUga PereKA cRiter Aku AdaLah akU YaNg LahiR DiMuka bUmi Pada 25 JUn Aku HanYe IngiN mEluaHkan DaN berKongSi CeRitA YAnG MasiH SurviVe di UM MeMegganG AmAnah seBAgai Student SuPaya AgaMa, Bangsaku, dAN nEGaraKU TErPelihaRa ThE HEadGurlZ a.k.a geeda

Monday, June 6, 2011

FrEEstYle

Assalam...



"In the name of God, most Gracious, most Compassionate".

Sorry ler.. dah lama tak update.. tak berkesempatan...

Huh.. Genaplah aku 2 minggu kat rumah... Yup.. wat apa kat umah??? hurm.. sambil wat Projek kat JKM (Jabatan Kimia Malaysia) sambil beristirehat... every week diary aku penuh dengan undangan... Hurmmm.. Ramai lak kekawan aku nak kawen...

Tajuk first kawen...

Haahahaha.. Alhamdulillah,, Single To Married.. Memandangkan aku nih budak lompat.. maka tidak hairanla kekawan aku dh naek ke jinjang pelamin... hurmmm .. minggu lepas kenduri Farah.. pagi petang siang mlm aku kat sane.. ait~~ cam menipu jerk.. kire aku ada ler meraikan majlis tersebut.. barakallahulakuma....

Tadi tengok imam muda.. haila pasal kawen... maner taknyer tiap mnggu ada jemputan kahwen... JOM KAWEN... calon~~~

haha.. bukan tak nak kahwin... tapi.....
kalau family sendr pun aku tak hbs balas jasa cm ner ler nak berjasa ngan suami... kalau duit makan pon mintak parents.. cam ner aku nak tolong suami aku beli makanan n minuman... Kalau ngan adik aku pun asyik bertepuk tampar cam ner ler nak jaga keamanan family aku.. uhuuu...

Tapi biler kahwen bukan sumer tuh leyh belajar ker?? hahahah.. Bile wajibnyer seseorang tuh bernikah?? biler timbul keinginan melakukan zina... pandang seseorang yang bukan mahram pun zian tanu.. zina kecik...
dan bile seseorang itu haram berkahwin?? bile seseorang itu tak berkemampuan dan khuatir pasangannye akan tersiksa.. nih sumer yang aku tengok dalam imam muda ler...

BTW.. weii akuu lup nak wish kakak aku ACU.. kawen.. selmat pengantin baru achu... sorri tak dpt dtg.. tarikhnye sama ngan aqiqah anak buah aku..

best gak ramai kawen... sekarang aku ngah berjinak2 ngan DSLR tapi as hobby ler.. ngah belajar.. tapikan.... kalau DR UMI tau aku guna cam lab mmg kantoi ar.... .. nah tatapan korang....







2nd story mory..

ahad lepas bro kembar aku wat kenduri aqiqh... tapi gambar nyer aku tak upload lagi..kenduri nih utk anak buah aku namanya haris zakuan.. abg aku namakan beliau sbbnyer nak anaknyer terror maen bola... cet... ramai gak ar sedara mara yang datang.. dr atuk moyang hingga cucu cicit aku... haha.. 2 hari 2 malam ar kepenatan.. sampai flat.. sampai aku nak minum pun hanya dgn pandangan mata jerk.. sadis tak...

Ayo.. mmg ler penuh kelukaan ditangan aku.. basuh ayam, ikan, kambing,, ayo.. banyak lak lauk mak aku masak.. Kambing kari, pajeri nenas, ayam goreng, kuah lemak pucuk paku, dadih, coconut jelly, kek.. n so on... uhuuu.. terbaek..

kenapa perlu aqiqah.. untuk sambut sunnah nabi.. ianya dilakukan sebab tanda kesyukuran dapat anak.. selalunya lelaki 2 ekor kambing n perempuan seekor.. tapi ikut kemampuan.. dunt worry allah maha mengetahui.. boleyh wat sampai anak kite tuh akil baghil.. Apa beza aqiqah n korban.. simple n steady,,, aqiqah kiter masak lauk dah siap.. selalunyer disertai berzanji.. wat bile2 jerk.. korban kiter bagi bahagian tersebut tak yah masak... selalunya tak disertai berzanji.. uhu...

3rd citer...
euuuu....rindunyer.. dengan someone.. yang jauh,,, tapi rasanya dekat jerk ngan aku.. haha.. rindu tuh maknanyer luas.. Rindu ALLLAh, RAsul,,, family dah depn mata.. tak berapa nak rindu... n kekawan.. SMK18. UM. UTM. coolio~`

Rindu itu ialah cinta yang berlebihan, dan ada rindu yang disertai dengan menjaga diri dan ada juga yang diikuti dengan kerendahan. Maka rindu tersebut bukanlah hal yang tercela dan keji secara mutlak. Tetapi bisa jadi orang yang rindu itu, rindunya disertai dengan menjaga diri dan kesucian, dan kadang-kadang ada rindu itu disertai kerendahan dan kehinaan.




4th kisah

Aku masuk jabatan kimia hari2 run GRIM aku... huhu.. mmg rasa buhsan jugak ar dok lab tuh.. seseorang.. tak der kawan ma.. sume bz.. sib bek aku wat JKM tuh macam aku yang punyer.. haha.. tapi tak leyh mengeluh... kene ikhas...

macam Miss Seha cakap, 2011.. ciatation yerk cik seha.. bukan senang nak ikhlas.. naktulis perkataan ikhlas dengan hati ikhlas pn susah.. betulkan???semakin kita cari semamkin misteri. Ikhlas tuh rahsia dalam rahsia ALLAH.. Buat kebaikan bukan kerana ALLAh bukan ikhlas namanya.. Tinggl kejahatan bukan kerana ALLAh bukan ikhlas namanya.. Biler org yang tau tapi buat2 tak tau akan berkata : tak nak pakai tudung ar... kalau pakai tudung tak ikhlas cqam ner?? hah.. memeng menarik.. sebb tuh.. nak terangkan orang yang mmg tak tau lebeyh senang drpada orang yang tau.. untuk menerima.. kene le pandai bezakan.. kewajipan oiaitu suruhan ALLAh.. paksa pakai tudung.. sebab.. tuntutan agama... tapi biler dah besakan.. kite takkan persoalkannya.. berfdikirlah time pakai tudung segala hikmah yng ada.. jgan on off.... tapikan... bile pakai tudung mmg nampak cool.. n comey as me.. haiya.. perasan tak.. hikhik..



Jadinya.. renung2kan wanna budget vacation.. saper mau join..?? any idea or tempat.. na.~~ good luck 4 ur 5th year b a muslim dr.. C yAA

No comments: