About Me

My photo
Aku BUKan PEnCerita bUkaN jUga PereKA cRiter Aku AdaLah akU YaNg LahiR DiMuka bUmi Pada 25 JUn Aku HanYe IngiN mEluaHkan DaN berKongSi CeRitA YAnG MasiH SurviVe di UM MeMegganG AmAnah seBAgai Student SuPaya AgaMa, Bangsaku, dAN nEGaraKU TErPelihaRa ThE HEadGurlZ a.k.a geeda

Saturday, March 5, 2011

My Lyfe As StudenT 4 ; Dengan Hanya SebuAH senYUman

AS-SAlam...

Ahaks... Suddenly.. RajiN pulAk akU meletAkkaN Sesuatu disini... hikhik... Macam bese.. dah masuk bulan mac.. eeeeuuuu test.... Dilema test.... Hurm.... BAru semalam Aku lepAs test Forensic Chem...Sebelum aku masuk exam.. maka beberapa ayat yang men-generate energy telah aku baca.
(Wa hai yi' lanaa min amrinaa rashadaa)
Maksudnya: Ya Allah, persiapkan kami mengenai dengan urusan kami dengan petunjukMu). Tambah sikit.. YaAllah ingatkanlah seandainya ada yang ku lupa dan tunjukkanlah apa yang aku tak tau..

DAn apabila kertas soklan telah berada ditangan ku.. dengan Bismillah aku buka..lalu...Memang terasa berasap punya kepala.... hurghhh..
bak kata Atiqah Sebelum exam..:KalaU DapaT diGapaI awAn NaN SayuP.. SaKTILah HAmba.. KaLaU DapAT TercaPAi soAlan Dr Umi Nanti.. TererLAh BEta..hahah,, mAka Apabila kertas soalan tersebut keluar.. aku hanya mampu memandang dengan wajah yang paling selenge yg boleh aku boleh wat... hahah.. dr,, dr,,,, aiseyh.. laLU DENGAN muka yang sgt confident untuk membantai aku pon menulis benda yang merapu2.. dan sudah semestinya di muka surat terakhir aku menulis madah2 cinta utk dr..ttg apa??? hahah.. mner leyh bgtau.. kata pon surat cinta.. biarlah rahsia..hikhik... Maka aku bertawakkal jer kat Allah.. " faiza azamta fatawakal alallah" uhukuhukuhuk....



Aku keluar dengan Muka yang mcm cekodok basi.. namun aku mampu tersenyum.. sbb dengan sebuah senyuman.. Tibe-tibe aku tertarik dengan kutukan kawan aku kat aku,, haila bebudak nih... tapi aku mengabdikan kutukan tersebut dalam blog aku.. laili: Babe.. kalau ko tak wat iklan gigi tak boley erk.. hikhik.. dengan senyuman iklan gigi tersebutlah aku blas tanpa sebarang kata2.. ntah.. aku sngat gembire membuat sebuah senyuman mahupun melihat sebuah senyuman dari laen... kalau seseorang tuh tak senyuman.. aku akan bertungkus lumus utk buat beliau senyum.. bagi aku.. aku tak mmpu untuk beri apa2 melainkan sebuah senyuman..dan melihat senyuman.. sbb andai aku takder., aku nak mereka abadikan senyuman tersebut sehingga ke akhir hayat.. senyum tuh sebenarnya tanda sabar.. tyme kiter sakit.. penat.. lelah.. beribu beban yang kite tanggung.. tapi dengan senyuman semua tuh jadi sangat ringan..aku ingat sebuah hadith yang mengatakan setiap kali Baginda SAW senyum, maka gigi geraham Baginda akan kelihatan.. haha.. jadi senyum pon sunnah kan.. senang jerk nak dapat pahala... wahh,,, best2..
Daripada Abu Dzar al-Ghifari r.a, Rasulullah SAW bersabda :

“Kamu senyum kepada saudaramu adalah sedekah, kamu melaksanakan amar makruf dan nahi mungkar adalah sedekah, kamu menunjuki seseorang yang sesat adalah sedekah dan kamu membuang batu, duri dan tulang dari jalan adalah sedekah.” – Hadis Riwayat Imam Bukhari



So pas nih.. senyuM oki..
Okilah.. Ini sahaja dari seliper jepun.net('',)

No comments: